W tym roku nasza mini retrospektywa, zatytułowana HOSODA x2, to dwa filmy mistrza japońskiego kina anime Mamoru Hosody, określanego mianem “nowego Hayo Miyazaki”. Pierwszy z nich to “Wilcze dzieci”, prezentowany kilka lat temu na ekranach polskich kin studyjnych, natomiast drugi tytuł “Mirai”, to przedpremierowy pokaz jego najnowszego filmu, który do polskich kin wejdzie późną wiosną 2019 roku.


Wilcze dzieci

Ōkami Kodomo no Ame to Yuki
reż. Mamoru Hosoda
2012, Japonia, 117 min

19-letnia Hana zakochuje się w wilkołaku. Owocem jej związku jest dwoje dzieci, Ame i Yuki. Cała czwórka żyje sobie spokojnie do czasu, gdy ojciec wilkołak umiera, a Hana postanawia przeprowadzić się razem z dziećmi na wieś z dala od zgiełku miasta. Reżyser przedstawia losy rodziny rozgrywające się na przestrzeni 13 lat od momentu spotkania Hany i wilkołaka aż do czasu dorastania ich wspólnych dzieci.

Film w oryginalnej wersji językowej z polskimi napisami

Mirai

Mirai no Mirai
reż. Mamoru Hosoda
Japonia, 2018, 100 min

Pojawienie się młodszego rodzeństwa wywraca do góry nogami życie Kuna, który nie kryje swojej zazdrości i wściekłości. Niespodziewanie odkrywa, że ogród obok domu umożliwia podróże w czasie i spotkania z krewnymi z przeszłości lub przyszłości. Pozwala to chłopcu na niezwykłą przygodę, w czasie której Kun lepiej poznaje dzieje własnej rodziny. Obserwuje dziadka, którego pasją były motocykle, mamę, która – zupełnie tak jak on – wcale nie sprzątała po sobie zabawek oraz swoją nastoletnią siostrę. Dzięki temu powoli uczy się empatii, równowagi oraz wrażliwości na innych. Mirai to ujmujące anime, udowadniające siłę rodzinnego ciepła i ogromną rolę bliskich relacji, których budowanie wymaga ciągłej pracy nad sobą.

Film w polskiej wersji językowej (dubbing).

Podobne wpisy